روایتی مستند از سرگذشت محله‌ای قدیمی در قلب شهر مشهد | بوی گندم و عطر هلو در حافظه تاریخی «سعدآباد» اعمال‌قانون ۱۶۸۱ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۹ تیر ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | مشارکت کودکان در انتخابات ریاست جمهوری (۸ تیر ۱۴۰۳) مدیریت شهری مشهد از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد مشارکت بیشتر در انتخابات استفاده کرد ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوارهای وکیل‌آباد و ملک‌آباد مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) دومین کنگره جهانی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در حرم امام‌رضا (ع) آغاز‌به‌کار کرد (۹ تیر ۱۴۰۳) | تألیف ۵۷ عنوان کتاب به محوریت سیره شهدای مقاومت آیا ادارات مشهد فردا شنبه (۹ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ ۲۰ اتوبوس شعبه سیار اخذ رأی در مشهد شدند شهربازی پارک ملت مشهد با ۲۶ وسیله بازی بازگشایی شد (۸ تیر ۱۴۰۳) دستگیری ۲ قاچاقچی مسافرنما با بیش از ۱۰ کیلو موادافیونی در مشهد (۸ تیر ۱۴۰۳) دعوت شهردار مشهد از زائران و مجاوران امام رضا(ع) برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به حضور در انتخابات ریاست جمهوری تمام واحد‌های اقامتی مشهد هیچگونه افزایش قیمتی در تابستان نخواهند داشت فوت پاکبان مشهدی براثر بی‌احتیاطی یک موتورسوار (۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۷۹۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۵ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۷ تیر ۱۴۰۳) رکورد پرواز‌های فرودگاه مشهد با ۲۳۲ پرواز در یک روز، شکست رفع خطر از گود‌های پرخطر مشهد در دستورکار مدیریت شهری مشهد، مهیای نهضت جدید آسفالت ترافیک سنگین در میدان‌های فهمیده و استقلال و تقاطع شهید کامیاب | موتورسوار بر اثر واژگونی موتورسیکلت جان باخت (۷ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

لزوم پررنگ کردن مشارکت‌های مردمی در ایام پایانی ماه صفر در مشهد | برپایی ۸ ایستگاه استقبال از زائر در مبادی ورودی شهر

  • کد خبر: ۱۸۳۷۷۳
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
لزوم پررنگ کردن مشارکت‌های مردمی در ایام پایانی ماه صفر در مشهد | برپایی ۸ ایستگاه استقبال از زائر در مبادی ورودی شهر
دبیر ستاد دهه پایانی ماه صفر شهرداری مشهد گفت: استقبال از طرف مردم افزایش یافته و ما نیز در پی تسهیل و حضور پررنگ و مشارکت بیشتر مردم هستیم و در این راستا اقداماتی، چون تسهیل صدور مجوزها، فراهم کردن زیر ساخت‌ها و... را در دستور کار خود قرار داده ایم.

به گزارش شهرآرانیوز، سید جلیل بامشکی با حضور در برنامه همسفر شبکه مستند اظهار کرد: در ایام پایانی صفر، شهرداری مشهد با تشکیل ستاد دهه آخر صفر به دنبال ارتقای خدمات میزبانی به زائران است و ما نیز در معاونت فرهنگی به دنبال پررنگ کردن جلوه‌های فرهنگ میزبانی و تسهیل ارائه خدمات توسط تشکل‌های مردمی هستیم. ازجمله این برنامه‌ها پویش هر محله یک زائرسراست که از سال گذشته شروع شده و مردم هر محل با محوریت مسجد محله ظرفیت‌های خود را برای میزبانی از زائرین پای کار می‌آورند.

وی با اشاره به ساختار ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد گفت: کمیته تکریم و استقبال، خدمات شهری و حمل ونقل ذیل ستاد تشکیل شده است تا به صورت تخصصی در این حوزه‌ها خدمات مناسبی به زائران ارایه و نیاز‌های آن‌ها مرتفع شود.

وی با اشاره به اهمیت حوزه اسکان زائر تصریح کرد: شهرداری متولی اسکان نیست و ما صرفا بحث اسکان اضطراری را برعهده داریم که به همین منظور ۵۰ مرکز با ظرفیت بیش از ۶۷ هزار شب اسکان موقت و اضطراری در مناطق ورودی و اطراف حرم پیش بینی شده که در صورت تکمیل ظرفیت اسکان رسمی استفاده شود.

دبیر ستاد دهه آخر ماه صفر شهرداری مشهد ادامه داد: در مبادی ورودی شهر ۸ ایستگاه استقبال از زائر برای زائران پیاده و سواره برپا شده است که علاوه‌بر ارائه خدمات فرهنگی و پذیرایی اسکان و سرویس بهداشتی سیار در این ایستگاه‌ها مستقر است.

بامشکی با اشاره به حمایت از تشکل‌های مردمی، بیان کرد: هم اکنون با ۳۰۰ تشکل مردمی برای برپایی مواکب و ایستگاه‌های صلواتی در اطراف و خیابان‌های منتهی به حرم رضوی همکاری داریم.

دبیر ستاد دهه آخر ماه صفر شهرداری مشهد با تاکید بر لزوم افزایش مشارکت‌های مردمی، عنوان کرد: استقبال از طرف مردم افزایش یافته و ما نیز در پی تسهیل و حضور پررنگ مشارکت‌های مردمی هستیم و در این راستا اقداماتی، چون تسهیل صدور مجوزها، فراهم کردن زیر ساخت‌ها و... را در دستور کار خود داریم.

بامشکی با اشاره به اجرای برنامه جاماندگان اربعین بر به کارگیری تمام ظرفیت شهرداری مشهد در این آیین تاکید کرد و افزود: توصیه‌ای هم به زائران عزیز داریم که حتما برای اسکان، رفت و برگشت و مدتی که در مشهد هستند برنامه‌ریزی داشته باشند.

برنامه ریزی دقیق برای حمل و نقل و ترافیک در ایام دهه پایانی صفر

علی سمیعی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد: در ایام دهه پایانی صفر خیل عظیمی از عاشقان به مشهد مشرف می‌شوند که نیازمند برنامه ریزی دقیق برای حمل و نقل و ترافیک وجود دارد و در این راستا از ماه گذشته جلسات بسیاری را با نهاد‌های مختلف برگزار کردیم.

وی افزود: با توجه به ورود زائران که خیلی عظیمی از زائران به صورت پیاده در این ایام از ۵ محور مهم، میامی، قوچان، کلات، وکیل آباد و نیشابور مشرف می‌شوند، لزوم پایش تصویری، ایمن سازی و آشکار سازی مسیر پیاده‌روی برای حفظ ایمنی زائران حائز اهمیت است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: مدیریت ترافیک هسته‌مرکزی را در دستور کار است و در محدوده حرم مطهر که با پلیس برنامه ریزی شده برخی محدودیت‌های ترافیکی وجود دارد. زائران پیش از ورود به مشهد از طریق درگاه‌های ارتباطی با شهرداری از محدودیت‌های ترافیکی اطلاع پیدا کنند.

سمیعی اضافه کرد: در مدت زمان ۳ الی چهار ساعته با توجه به خروج زائران از مشهد، در مبادی خروج شهر ترافیک سنگین داریم و مدیریت آن نیازمند برنامه‌ریزی و محدودیت‌های مقتضی است.

وی در نهایت از پایش ۲۴ ساعته خبر داد و گفت: در این ایام  باتوجه به اینکه دستگاه‌های مختلف در مرکز حمل و نقل و ترافیک مستقر هستند مقر فرماندهی موضوع دهه پایانی ماه صفر مرکز حمل و نقل و ترافیک است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->